Dlaczego rachunkowość spółki warto powierzyć specjalistom biura rachunkowego? Z jakiego powodu tak wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z biurem rachunkowym? Rachunkowość spółki – dlaczego warto oddać w ręce ekspertów? Na wstępie warto zaznaczyć, że rachunkowość jest ważną częścią każdej działalności gospodarczej, a jej prawidłowe prowadzenie ma kluczowe znaczenie dla sukcesu i stabilności biznesu....
Każdego roku, gdy przychodzi czas na to, aby sporządzić oraz złożyć sprawozdanie finansowe, drżą zarówno przedsiębiorcy, jak i ich księgowe. Zarówno jedną, jak i drugą grupę czekają pełne ręce roboty, aby cały proces doprowadzić do zatwierdzenia sprawozdania, w którym nie będzie żadnych błędów. Niestety w każdym przypadku konsekwencje nierzetelnego sporządzenia sprawozdania finansowego są znaczne...
Przedsiębiorcy (niezależnie od wybranej formy prawnej) muszą prowadzić ewidencje księgową. W wielu przypadkach (m.in. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) zobligowane są do prowadzenia pełnej ewidencji księgowej, czyli ksiąg rachunkowych. Jednym z obowiązków ewidencji w formie ksiąg rachunkowych jest zamknięcie roku obrotowego. Księgi rachunkowe – dlaczego ewidencja w tej formie jest tak korzystna dla przedsiębiorców? Księgi...
Czy stosowanie podpisu elektronicznego wywołuje takie same skutki prawne jak tradycyjnego podpisu? Co zrobić, aby mieć pewność, że posługiwanie się e-podpisem z certyfikatem posiada moc prawną? Przepisy prawne umożliwiają posługiwanie się kwalifikowanym podpisem elektronicznym w celu potwierdzenia tożsamości na dokumentach elektronicznych. Podpis elektroniczny – regulacje prawne Podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym regulują: Rozporządzenie Parlamentu...
Nota obciążeniowa to dokument, z którym można spotkać się w obrocie gospodarczym. Występuje ona zdecydowanie rzadziej niż faktura, a więc często spotkać można się z brakiem przekonania co do jej zaksięgowania przez przedsiębiorcę. W praktyce jednak okazuje się, iż dokument jest jest bardzo łatwy w użyciu. Jednocześnie dokumentuje zarówno przychody, jak i koszty, które...