Zwrot towarów

Zapewne niejednokrotnie stałeś się ofiarą nieudanego zakupu. Uszkodzony towar, zły rozmiar, czy po prostu nieudany prezent… Co wtedy? Czy możemy zwrócić niechciany produkt?

Prawo polskie jasno określa, że jeżeli zakupu dokonamy w sklepie stacjonarnym, to sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia od nas danego produktu. Mowa oczywiście o produkcie bez żadnych wad. W przypadku, gdy towar jest uszkodzony sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Wówczas Klient może ubiegać się o reklamację na podstawie rękojmi.

Wyróżniamy dwa rodzaje wad:
1) wada fizyczna, kiedy:
– produkt jest pozbawiony podstawowych właściwości, w które powinien być wyposażony,
– produkt nie posiada właściwości, o których zapewniał nas sprzedawca lub reklama,
– produkt nie spełnia celu, o którym poinformował nas sprzedawca lub reklama,
– produkt został wydany w stanie niezupełnym.

2) wada prawna, kiedy:
– produkt jest własnością osoby trzeciej,
– produkt jest obciążony prawem pierwokupu,
– produkt posiada ograniczenia w wykorzystaniu.

Sprzedawca może ustalić termin zwrotu towaru w swoim sklepie na własnych zasadach, czyli np. jedynie za okazaniem paragonu lub wyposażonego w oryginalne metki.zwrot-towaru

Jeżeli produkt został nabyty na odległość, wówczas konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni i obowiązek jego zwrotu w przeciągu kolejnych dwóch tygodni.